Hammond – Pierwsze spojrzenie

11.10.2015

W ostatnim czasie, wchłonęła mnie gra „World of Warships”, przez co  mniej modelowałem. Jednak już gorączka grania opadła, ale piękno modeli użytych w grze już nie.
Dlatego zdecydowałem się wymodelować coś swojego. To coś nazwałem „Hammond`em”, w tej chwili jeszcze nie wiem co to będzie, a więc z pewnością w przyszłości do nazwy dodam jeszcze „USS” lub coś w tym rodzaju, w zależności jakie przeznaczenie wymyśle do tej konstrukcji.

Wieżyczka - widok z przodu

Wieżyczka – widok z przodu

Tak więc modelowanie rozpocząłem od Wieżyczki, która ma być trochę futurystyczna, ale zachowywać toporność konstrukcji z Drugiej Wojny Światowej… hmm czy te dwie rzeczy nie wykluczają się ze sobą?
Mniejsza z tym, ważne jest, że coś właściwie zrobiłem w ostatnim czasie, i że już jakoś to wygląda.
Jak widzicie lufa będzie trzylufowa, kształt jest jeszcze nieopracowany, ma oddawać główną ideę, dzięki czemu tez możecie widzieć w jakim kierunku podążam.

Hammond

Wieżyczka – widok z tył

Myślę, że to będzie szybkostrzelna wieżyczka o małym kalibru, która będzie w stanie zestrzelić wrogie myśliwce.
Wracając do modelowania, to po wykonaniu danej części nadaję jej mapę współrzędnych do teksturowania. Po nałożeniu przykładowej tekstury „szachownica” efekt wygląda tak:

Hammond

Przykładowe teksturowanie

Na pierwszy rzut oka można dostać Epilepsji, jednak w tym szaleństwie jest metoda. Otóż jak możecie zauważyć większość powierzchni jest podzielona na równe kwadraty.
Przy czym na poszczególnych częściach widać „szwy” gdzie kwadraty ułożone są pod innym kątem, ale tworzą całość. Na bryle przyszłej lufy widać, iż te elementy nie zostały przeze mnie przygotowane, gdyż na wielu powierzchniach tworzą się „zakrętasy” a nie kwadraty. Gdybym nie użył modyfikatora „Unwrap UVW” reszta obiektów wyglądała by podobnie.
Dzięki takiemu podziałowi łatwiej mi będzie rysować na tych przestrzennych bryłach.

W przyszłości zrobię osobny post na ten temat.

 

 

 

Dodaj komentarz